Scratch’ta Değişken Kullanarak Oyun Zamanlaması Nasıl Yapılır?
En basit oyunlara bile bir zorluk unsuru eklemenin yollarından biri, oyun zamanlaması yani bir zaman sınırı eklemektir. Ekrandaki bir geri sayım ve yükselen bir ses efekti, gerginliğin artmasına yardımcı olabilir. Bunun için hazırladığım 10 tane kod bloğu kullanarak bir demo hazırladım. Bu demo uygulamada 10 saniyelik bir zaman sınırı ekledim. Bunu herhangi bir oyuna ekleyebilir ve zaman sınırını istediğiniz değere ayarlayabilirsiniz.
Bu kod betiğini, herhangi bir kukla veya arka plan üzerinde kullanabilirsiniz. Kuklanızda başka komut dosyaları varsa, zamanlayıcı komut dosyasını ek bir kukla komut dosyası olarak ekleyin. Bunları tek bir kukla içinde birleştirmeyi denemeyin, aksi takdirde döngüdeki “1 saniye bekle” nedeniyle oyununuzu yavaşlatabilirsiniz.
Scratch Oyun Zamanlaması Nasıl Çalışır?
- Zaman adını verdiğim bir değişken oluşturdum. Ekranda geri sayımı gösterebilmek için buna ihtiyacınız var. Zamanlayıcı değerini 10 olarak ayarlıyorum. Bu değeri daha kısa veya daha uzun yapabilirsiniz.
- Döngü bir saniye bekler ve zamanlayıcı değerinden 1 çıkarır. Döngünün tekrarlanma sayısına, zamanlayıcının başlangıç değerini verdim yani 10 saniye.
- Döngü her tekrarda, bir ses efekti çalar. Nota olarak “60-zaman” kullandım, yani her döngüde ses daha da yükselir ve tam olarak keskin bir zamanlama sesi duyulur.
- Süre bittiğinde, “hepsi durdur” kod bloğu, oyunu bitirmek için kullanılır. Tüm kuklalardaki tüm diziler bununla durdurulur.